cases

Spectrum – Jouw partner voor audiovisuele producten, diensten en telecom op 5 locaties in België.

Bij TPC Cloud begrijpen we hoe belangrijk efficiënte en betrouwbare communicatie is voor elke onderneming. Voor Spectrum hebben we een klassieke SIP-centrale omgezet naar een moderne cloudoplossing, volledig afgestemd op hun behoeften. Met oplossingen zoals een geoptimaliseerde callflow, gebruiksvriendelijke tools en flexibele mogelijkheden hebben we hun bereikbaarheid en interne werking naar een hoger niveau getild. Lees hoe onze aanpak niet alleen tijdswinst en gemoedsrust opleverde, maar ook een positieve impact heeft op hun dagelijkse dienstverlening.
"Onze medewerkers op de baan kunnen a.d.h.v. de app bellen met collega’s en eindklanten met het vaste nummer van de zaak, ze kunnen onderling chatten met elkaar of met onze supportafdeling, …"
Christophe Declerck
Spectrum

Wat betekent TPC Cloud voor u en uw bedrijf?

TPC Cloud is voor ons een all-in-one leverancier voor (telefonische) communicatie, netwerkinfrastructuur, WiFi & camerabeveiliging. Ze hebben er o.a. voor gezorgd dat wij van een klassieke manier van telefoneren (fysieke SIP centrale) omgeschakeld zijn naar een volledige digitale oplossing in de cloud.

Ze hebben samen met ons de tijd genomen om eerst en vooral een analyse te maken van onze huidige manier van werken, en concrete oplossingen geboden om efficiënter te gaan communiceren. Zo werd een nieuwe callflow samengesteld en meegedacht hoe we om en bij de 2000 oproepen per maand van klanten op de meest efficiënte manier kunnen behandelen. We kunnen met onze samenwerking terugvallen op één woord: gemoedsrust. Zowel voor de klanten die ons bellen als voor alle medewerkers. Wij hebben sinds de implementatie van TPC Cloud meer dan 99% bereikbaarheid voor onze klanten en zijn dus heel tevreden!

TPC Cloud is bovendien een eenvoudig toegankelijke, professionele partner geworden voor al onze behoeften op vlak van communicatie, netwerk, wifi & beveiliging.

Hoe beïnvloeden onze oplossingen uw manier van werken?

De mogelijkheden zijn zeer uitgebreid en het geeft ons talloze voordelen op vlak van efficiënt communiceren. Bovendien genieten we ook van stabiel internet (ook WiFi), ook als het eens fout gaat bij onze internetprovider (Telenet, Proximus, …).

Wij hebben een zeer grote positieve impact gehad op onze manier van telefonisch communiceren van en naar klanten toe. D.m.v. het keuzemenu komen de klanten bij de juiste afdelingen terecht, onze medewerkers kunnen gemakkelijk intern doorschakelen met elkaar maar vooral communiceren wij veel efficiënter onderling en met onze klanten wat ons aanzienlijke tijdsbesparingen oplevert.

Onze medewerkers op de baan kunnen a.d.h.v. de app bellen met collega’s en eindklanten met het vaste nummer van de zaak, ze kunnen onderling chatten met elkaar of met onze supportafdeling, …

Onze planningsdienst kan veel beter communiceren met onze klanten en is bovendien gemakkelijker bereikbaar dan voordien. Een extra feature hier is dat we via de Flow software sms’en kunnen sturen naar de klant met informatie omtrent hun afspraak.

In onze winkelpunten wordt wel nog met dect-toestellen gewerkt, dat is en blijft voor ons de beste oplossing omdat onze medewerkers op die manier mobiel zijn en oproepen kunnen behandelen terwijl ze bezig zijn met klanten. Ook de chatfunctie wordt door onze winkelmedewerkers zeer veel gebruikt om info uit te wisselen met elkaar.

Kortom: de geïmplementeerde oplossingen hebben ervoor gezorgd dat onze klanten eenvoudiger contact kunnen leggen met ons, op gelijk welke manier zij verkiezen. Bovendien is communiceren intern & extern voor onze medewerkers veel gemakkelijker geworden, wat dan weer tijdsbesparingen oplevert omdat iedere belanghebbende goed geïnformeerd is.

Welke voordelen ervaart u in het gebruik van onze diensten?

Het is een zeer flexibele toepassing op verschillende niveaus: onze medewerkers op de baan gebruiken de smartphone app, onze kantoormedewerkers gebruiken de softphone (pc) toepassing en de winkelmedewerkers werken met fysieke toestellen. Het feit dat alles mogelijk is en ook zeer goed functioneert onderscheidt TPC Cloud van andere VoIP aanbieders.

Bovendien is de software gebruiksvriendelijk: als wij iets moeten aanpassen (uitzonderlijk gesloten bijvoorbeeld) dan kunnen we dit in real-time via het portaal gaan doen.

Als we dan toch iets niet vinden, of er niet onmiddellijk een oplossing voor hebben, maken we een support ticket (of als het dringend is bellen we hen) en worden we ook zo geholpen.

Ons camerasysteem is eenvoudig toegankelijk voor de medewerkers die er de rechten toe hebben en biedt ons een geruster gevoel als onze winkels gesloten zijn. De voorzieningen op vlak van netwerkinfrastructuur en WiFi zorgen er bovendien voor dat we elke dag weer opnieuw op een kwalitatieve en professionele manier onze klanten kunnen bedienen.

Dankzij TPC Cloud kunnen we nu met trots zeggen dat we de juiste keuze hebben gemaakt. We kijken vol vertrouwen naar de toekomst, wetende dat onze communicatiediensten ons niet zullen tegenhouden, maar ons juist zullen ondersteunen in onze verdere groei en ontwikkeling.

Benieuwd wat we voor jouw zaak kunnen betekenen?